Meist


 

Tere tulemast t-särgipoodi T-Shirt Store!

 

Nii nagu teksad, on T-särk saanud üheks kõige universaalsemaks rõivaesemeks maailmas ning ei kao niipea ilmselt kuhugi. Juba 1970.a teatas moeajakiri Elle, et T-särk peaks saama rõivaesemeks, mis ei lähe kunagi moest välja, sest ta asub juba väljaspool moodi.

Usutavasti kannab iga inimene oma elu jooksul läbi vähemalt ühe väga kalli ja tähendusrikka T-särgi. Temast loobumise asemel paneb nii mõnigi selle hoopis aukohale, kui ta on räbaldunud või muul moel alla andnud.

 

tsp

 

T-särk on paar kokkuõmmeldud riidetükki, ta on klassikaline ja aegumatu, ta kutsub meis esile emotsioone, temast tulenevad variatsioonid on tihti trendipoodide vaateakendel. Maailmas müüakse iga aasta rohkem kui 2 miljardit T-särki ning suurem osa neist leiab kasutust mitte ainult kehakattena kuivõrd ka sõnumikandjana.

Kuigi kaubandusvõrgust võib leida hulgaliselt erinevate kujundustega särke, siis tihti pole seal just seda millega sooviks kandja ennast väljendada, anda edasi hinges või peas olevat sõnumit. Sellisel juhul on vaja selline särk ise luua! Ainulaadne ja kordumatu, enda soovide järgi kujundatud.

Sinu T-särgi vajaduste katmiseks oleme loonud kauplusteketi T-Shirt Store Eestis, Lätis ja Leedus. Aitame panna sinu mõtted särgile, millega saad eristuda kiirmoe poodide masstoodangust, rääkida oma lugu või nädata üles kuuluvust ühtse kujundusega särke kandvasse meeskonda, organisatsiooni või gruppi.

 

2

 

Teeme koostööd erinevate kohalike kunstnike ning disaineritega, et pakkuda valikut disainsärke ning kujundusi juhuks, kui su enda loominguline pool parajasti puhkab.

T-Shirt Store missioon – olla kordumatu ja selge identiteediga kauplustekett Baltimaades, aitamaks pakutava toote ja teenusega tuua inimeste ellu POSITIIVSET LISAVÄÄRTUST!

T-Shirt Store on AS FIFAA kaubamärk. Ettevõtte teiste tegevusaladega on võimalik tutvuda siin www.fifaa.ee

AS FIFAA

Pärnu mnt 142a, Tallinn

fifaa@fifaa.ee

6 504 870

 


 

Mis on t-särk?

 

Mis ajast tuntakse maailmas seda lihtsat aga geniaalset riideeset ning milles seisneb tema fenomen?

T-särkide hegemoonia sai alguse eelmise sajandi esimeses pooles. Kuigi Victoria ajastu lõpp XX sajandi alguses tõi kaasa vabanemise korsettidest ja teistest ebamugavatest rõivastest, ei tea keegi täpselt kes, kus ja millal õmbles kokku esimese alussärgi, mida saaks pidada tänapäeval T-särgi all mõistetava toote esiisaks. Juba 19.sajandi lõpus hakati USA mereväes kandma vormirõivaste all ümarkaeluse ja nööpidega alussärki.

 

 

1913 võeti USA mereväes ametlikult kasutusele tänapäevase lõikega T-särk, mille ümarkaelus paistis vormi alt välja. 1930-ndatel hakati T-särk laiemalt tarbima aluspesuna ka rahva hulgas.

Kui ameerika sõdurid II maailmasõjas kandsid vormi all särke, mis olid lihtsa lõikega, kergelt hooldatavad ning mis peamine – mugavad, oli toote, mis tema kuju järgi nimetati T-särgiks (T-Type Shirt), võidukäik otsustatud. Kuumas troopikas alussärkide väel võitlevad sõdurid sattusid ajakirja Life kaanele ning T-särgist sai sümbol, kangelaste ikoon.

 

Tõelise hoo saigi T-särgi areng sisse sõjajärgselt, millele andis omakorda hoogu juurde muusika- ja filmitööstuse areng 1950-ndatel, kui kuulsad Hollywoodi näitlejad Marlon Brando ja James Dean mängisid filmides oma ajastu kangelasi, kelle riietusstiil oli üllatavalt vaba ning seksikas. Ka eraelus kandsid nad meelsasti T-särki, teksasid ja nahktagi, mille järgi neid aeg-ajalt mässajateks kutsuti.

 

james dean marlon brando1

 

Ameerika ülikoolid ja spordiklubid hakkasid väljastama oma sümboolikaga T-särke. 1960-ndatel, seoses siiditrüki tehnoloogia arenguga, sai T-särgist universaalne sõnumikandja. T-särk hakkas näitama kuuluvust ja hoiakuid. Eelkõige hipide liikumine tõi kaasa T-särkidel rahu ja armastuse sõnumite edastamise, selle abil reklaamiti oma kaupu, toetati rahu, protestiti rassismi vastu, propageeriti anarhismi. Sealt edasi levis T-särk kiiresti moetööstusesse, reklaamivaldkonda, poliitikasse, kunsti, suveniiriärisse.

 

Poliitikas hakati kasutama T-särke nii valimiskampaaniates (1960, Kennedy for President), meeleavaldustel ja rahvakogunemistel (I hate apartheid), streikidel, rahvusvaheliste organisatsioonide sõnumite levitamisel (Amnesty International) jne.

 

03d329e4ceaa61a86541e92b566bf8a6 e7076aeac0a9ebbe03511a4b77a974c6 4449023d807ff27963d11893a464363c

 

Tõenäoliselt kuulsaim poliitiline tegelane, keda on T-särkidel reprodutseeritud, on Ernesto Guevara, rohkem tuntud kui Che Guevara. Tänasel päeval küll peamiselt suveniiritööstuses, 1960 jäädvustatud Che Guevara portreega särke võib kohata pea kõikjal maailmas, kus müüakse suveniirsärke. Suveniirsärkide laiem levik sai samuti alguse Ameerikast. 1976 töötas kunstnik Milton Glaser välja logo “I love NY”, kus sõna love on asendatud südamega. See sai kiiresti Ameerika sümboliks ning on üks populaarsemaid ja enim kopeeritud sõnumeid T-särgi ajaloos (I love Paris, I love London jne). 

 

 

i-love-paris-men-s-t-shirt ILNY-White-V-1__52993 ebb5b3c597b408d8d205ffb8935cfe0f

 

 

Üks esimesi reklaami otstarbega T-särgi kampaaniaid tehti Ameerikas 1939.aastal filmitööstuse poolt, kui kompanii Metro-Goldwyn-Mayer mõistis T-särgi suurt potentsiaali reklaamikanalina. Särke kasutati ühe esimese värvifilmi, hiljem kultusfilmiks saanud Wizard of Oz (Võlur Oz) lansseerimisel. Kummalisel kombel möödus rohkem kui paarkümmend aastat, enne kui suured firmad võtsid T-särgi laiemalt kasutusele oma reklaamikanalina. Alles 1960-ndate keskel hakkasid paljud firmad (Martini, Xerox, Cinzano, Playboy, Marlboro, McDonalds jne) Ameerika suurima õlletootja Budweiseri eeskujul särkidele trükkima oma firma logosi. Peatselt algas ka jäljendamine, näiteks Pepsi üritas teha midagi sarnast, nagu oli Coca-Cola “Enjoy” T-särk.

 

 

ebee190643de35d9d9fc1f45d68bc6db 201aabfc8581b29bf971aa55666c11bb red coca cola tshirt solid1-1200x1200

 

Top
X